Conform
dispozitiilor Ordonantei de Urgenta nr.34/2014, privind drepturile
consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii orice client
care a achizitionat online produse comercializate pe site-uri specializate
apartinand S.C. VELAELECTRIC SRL are dreptul de a denunta contractul la
distanta in termen de 14 zile .
Prin contract la distanta se intelege contractul de
furnizare de produse sau servicii incheiat intre un comerciant si un
consumator, in cadrul unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant,
care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la incheierea acestui contract, una
sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta.
Clientul are dreptul de a denunta unilateral contractul
la distanta, în termen de 14 zile, fara penalitati si fara invocarea vreunui
motiv.
Dreptul de retur in 14 zile se adreseaza doar clientilor
care au achizitionat produse online de pe site-urile SC VELAELECTRIC SRL si nu
se adreseaza clientilor care au beneficiat de consultanta completa, deplasari
la domiciuliu/proiect/lucrare, proiecte
dialux, monstre etc.
Dreptul de renuntarea la cumparare nu se aplica in cazul
persoanelor juridice.
Termenul de 14 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga: data primirii fizice a ultimului produs din comanda.
Obligaţiile care revin
profesionistului în cazul retragerii:
Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu dispozitiile legii.
Profesionistul rambursează sumele menţionate prin OP in
contul IBAN furnizat de catre consumator fara a fi în sarcina consumatorului plata de comisioane
necesare rambursării.
Fără a aduce atingere primului paragraph al prezentei
sectiuni, profesionistul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare
în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare
decât livrarea standard oferită de profesionist.
Cu excepţia cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuşi produsele, în cazul contractelor de vânzare, profesionistul poate amâna rambursarea până la data recepţionării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform căreia acesta a trimis produsele către profesionist, luându-se în considerare data cea mai apropiată.
Obligaţiile
consumatorului în cazul retragerii
Conform Ordonantei nr. 34/2014, consumatorul suportă doar
costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepţia cazului în care
profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul nu a
informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. În
cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale, în cazul cărora produsele au
fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului,
profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura
lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poştă.
Produsele
trebuiesc sa fie returnate in stare buna si in ambalajele originale.
Exceptări
de la dreptul de retragere
Sunt exceptate de la dreptul de retragere, în ceea ce priveşte contractele la distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale următoarele:
- contractele de prestări de servicii, după prestarea
completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres
al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul
că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului
de către profesionist;
- furnizarea de produse sau servicii al căror preţ
depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care profesionistul nu le
poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
- furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile
prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
- furnizarea de produse care sunt susceptibile a se
deteriora sau a expira rapid;
- furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate
din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost
desigilate de consumator;
- contractele în cazul cărora consumatorul a solicitat în
mod special profesionistului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua
lucrări urgente de reparaţie sau de întreţinere. Dacă, cu ocazia unei astfel de
vizite, profesionistul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod
expres de consumator sau furnizează alte produse decât piesele de schimb
indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreţinere sau de reparaţie,
dreptul de retragere se aplică respectivelor servicii sau produse suplimentare;
- contractele încheiate în cadrul unei licitaţii;
Daca veti nelamuriri privind returnarea produselor va
rugam sa ne contactati pe email sau la unul din numerele de telefon afisate.